EKCP-KP-1-2023/2-000186 EKCP-KP-1-2022/3-000348

Beszámoló

Hittantábor – Sarud

2023. szeptember 3-5.

2023. szeptember 3-án indultunk iskolánk 6. osztályos tanulóival Sarudra. A csomagok bepakolása és a szülőktől való elbúcsúzás után felszálltunk a buszra és egy Miatyánk elimádkozásával kértük a Jóistent, hogy segítsen minket, vigyázzon ránk.

Szerencsésen megérkeztünk a táborba, rövid tájékoztatás után elfoglaltuk a szobákat és kicsomagoltunk. Egy kis szabadidő után a társalgóban találkoztunk. Ismertettük a napirendet, és a tábor házirendjét, felhívtuk a gyerekek figyelmét a szelektív hulladékgyűjtésre, a tábor tisztaságának megőrzésére. Rövid előkészület után a csoport egy része Ági nénivel és Tamás bácsival biciklivel, másik fele pedig Zita nénivel gyalogosan indult a Tisza-tó strandjához. Mivel elég jó idő volt, a bátrabbak bemerészkedtek a vízbe is. A táborba való visszaérkezés után csendes pihenőt tartottunk, majd tüzet gyújtottunk és szalonnát sütöttünk. Nagyon jól éreztük magunkat, énekeltünk, és sokat nevettünk. A közös esti ima után mindenki a szobájába ment, tisztálkodott és 22.00-kor lámpaoltás következett. Másnap reggel a kijelölt naposok segítettek az étkezőben a terítésnél. Reggeli után a társalgóban gyűltünk össze és a teremtésvédelem témakörében tartottunk foglalkozást. A gyerekek öt csapatban gyűjtötték össze a teremtett világ megóvásához kapcsolódó fogalmakat, ismereteket. A játékos program során a csapatszellem, az összetartozás erősödött a tanulókban. Közös énekléssel zártuk a programot. Ezután mindenki a szobájába ment, rendet rakott, majd ebédig szabad volt a játék a tábor területén. A gyerekek fociztak, pingpongoztak, csocsóztak. Ebéd után csendes pihenő következett, majd biciklivel és gyalog újra lementünk a tópartra. Fürdőzés és a parton focizás következett. A táborba visszaérve vacsoráztunk, majd a társalgóban átbeszéltük a nap élményeit, és játszottunk. Egyházi énekeket énekeltünk, majd a közös esti ima után nyugovóra tértünk. Szeptember 5-én a reggeli után minden gyerek összepakolt, rendet rakott és kitakarított a szobájában. 11-kor érkezett meg a busz. Bepakoltuk a csomagokat, imádkoztunk és haza indultunk. Fél 1 körül érkeztünk az iskolához, ahol a szülők már vártak minket. Megdicsértük a gyerekeket, mert nagyon rendesen viselkedtek a táborozás és az utazás alatt. Élményekkel gazdagodva mentünk haza, bízva abban, hogy lesz még több ilyen közösségépítő alkalmunk.

Beszámoló

EKCP-KP-1-2022/3-000348

Hittantábor - Sarud
2022.09.28-30.

Első nap reggelén buszra szálltunk, és imádkoztunk azért, hogy sikeresen megérkezzünk a táborhelyre. Imánk jól működött, és bő másfél óra múlva birtokba vehettük a szállásunkat.

A társalgóban megbeszélést tartottunk, ahol szó esett a tábor rendjéről, és a programokat is ismertettük a gyermekek számára. Imádkozás után a teremtésvédelemmel kapcsolatos elmélkedést hallhattuk, "Mert a hely, amelyen állsz, szent föld!" címmel. Az elmélkedés végén mindannyian azt a feladatot kaptuk, hogy túránk során figyeljünk oda a teremtett természet szépségeire, csodáira, figyeljünk az Isten által küldött "üzenetekre".
Étkezés után felkészültünk a kerékpártúrára, és elindultunk a Tisza -tó felé. Izgatottan pillantottuk meg a gátat, és annak tetején csodálattal figyeltünk az elterülő csodálatos tájat. Lesétáltunk a vízhez, közben a frissen előbújt kis gombákat kerülgettük. Miután készítettünk néhány képet tovább indultunk kerékpárjainkkal végig a gátat követve. Út közben néhányan elfáradtak, ők a tanárbácsival egy lassabb tempóban folytatták a tekerést. A pihenőpontok alkalmával mindig elmélkedtünk néhány percig az állat, és növényvilágban. Sok új növénnyel, és állattal ismerkedhettek meg a gyerekek. Láttunk vízisiklót, és számtalan olyan rovart, amit eddig soha. A túra végén vacsoráztunk a szálláson, és es az esti ima után nyugovóra tértünk.
Második nap csalódottan ébredtünk, hiszen esett az eső. Így sem telt el haszontalanul az idő, rendet raktunk a szálláson, és elmentünk a közeli boltba. Később egy rövid, de annál értékesebb lelkigyakorlatot hallgathattunk végig a társalgóban. A teremtésvédelemmel kapcsolatos elmélkedés után készítettünk egy közös rajzot, amin mindenki megörökíthette azt
a kis virágot, vagy kis állatot, amit legjobban a szívébe zárt az előző napon. Az ebéd után előbújt a nap, ami újabb kerékpáros túrára hívogatott minket. Miután felkészültünk, a tó másik irányába vettük az utunkat. Ez az útvonal is legalább olyan élményekkel teli volt, mint az előző napi. Fáradtan értünk vissza, de a vacsoráig még volt időnk a sportpályán játszani egy kicsit. A vacsorát követően tábortüzet gyújtottunk, és beszélgettünk, szalonnát sütöttünk.
Sok-sok vidám történetet meséltünk egymásnak, és nagyon jól éreztük magunkat. Harmadik nap reggel közösen hálát adtunk az Úrnak az elmúlt kép napért, és a reggelit követően összepakoltunk, és kitakarítottuk a szállást. A buszt várva egyházi énekeket énekeltünk, és imádkoztunk. A buszon is nagyon fegyelmezetten viselkedtünk ismét, és dél körül már az iskolához értünk, ahol elbúcsúztunk egymástól.